Kell-e nyújtani?

Bár az általános nézet szerint a nyújtás fontos a sérülések elkerülése illetve a teljesítmény növelése érdekében számos ezzel ellentmondó nézet látott napvilágot. A  9 olimpiai éremmel rendelkező kiváló amerikai atléta Carl Lewis szerint például a nyújtás szerepe túl van értékelve. Annak ellenére, hogy sportkarrierje alatt nem nyújtott igazán sokat mégis nagy sikereket ért el. Carl példáján kívül számos hír lát napvilágot arról, hogy a nemzetközileg eredményes kenyai futók nagy része sem nyújt.  Bár az a tény, hogy az edzés vagy verseny előtt illetve után végzett nyújtás védelmet nyújt a különböző izomfájdalmak ellen és, hogy általa megelőzhetőek a különböző sérülések még nem bizonyított mégis a sportszakemberek  többsége  úgy véli, hogy szükséges nyújtani az edzést megelőzően és azt követően is.

A nyújtással kapcsolatosan fontos kiemelni a következőeket:o    Nyújtás előtt mindenképp szükséges néhány lassan végzett aerob gyakorlat annak érdekében, hogy az izmok bemelegedjeneko    Ha kezdő atléták vagyunk, akkor a nyújtó gyakorlatokat csak  tapasztalt és képzett edző felügyelete alatt végezzük, s  csak akkor próbáljuk meg a gyakorlatokat egyedül elvégezni, ha megfelelő tapasztalatokat szereztünk a nyújtást illetően.

Hogyan nyújtsunk?o    Ne csak a lábadat nyújtsd meg, hanem minden testrészedet, vagyis a lábszáradat, a combodat, a hátadat, vállaidat, nyakadat stb.o    Soha ne erőltesd a nyújtást vagy igyekezz fenntartani azt a pozíciót, ami már kellemetleno    Tarts meg minden nyújtási pozíciót 6-10 másodpercig és ismételd meg a mozdulatot 3-6 alkalommal. Ez ugyanis segíti, hogy a vér az adott területre áramoljon.Forrás:Athletics Weekly

Back to Top

Közösségi oldalaink:




© 2020 Magyar Atlétikai Szövetség.
Minden jog fenntartva.