Táplálkozási tippek a sportteljesítmény javítása érdekében

- Edd a teljes kiőrlésű kenyeret mogyoróvajjal, mert ez segíti az E vitamin felszívódását.

strawberry- Ha az epret és a zabpelyhet együtt fogyasztod, segítheted a vas felszívódását - A gabonafélék fogyasztása nem csak reggel hasznos. Fogyaszd futás után, hogy segítsd szervezeted regenerációját.- Ne fogyassz olyan ételt mely hidrogénezett, vagy részben hidrogénezett növényi zsírt tartalmaz, mert ha túl sokat fogyasztasz ilyen ételekből, az növeli a szívbetegségek kockázatát.- Egyél hetente egyszer 30g csokoládét, mivel antioxidánsokat tartalmaz és így segít a betegségek elleni harcban. Ne feledd, a keserű csokoládé több antioxidánst tartalmaz, mint a tejcsoki.- Az avokádó zsírban gazdag, de ezek egyszeresen telítetlen zsírsavak, melyek csökkentik a vér koleszterinszintjét. Emellett még tartalmaz antioxidánsokat és luteint, amely segít megelőzni a hályog és a vakság kialakulását.

- Fűszerezd az ételeidet! Capsaicin a csípős paprikák erejéért felelős összetevő ideiglenesen felgyorsítja az anyagcserédet.- A kalcium tablettádat ne reggeli közben vedd be, ami egyébként is sok kalciumot tartalmaz az emberek többségénél. Ha túl sok kalciumot fogyasztasz egyszerre, akkor ezzel akadályozod a felszívódását.- Ne igyál alkoholt 48 órával a hosszú futás előtt, hogy megfelelően hidratált legyél.- A menta segíti az emésztést és segít a bélgörcsök megakadályozásában. Igyál meg egy menta teát 30 perccel edzés előtt.- A gyömbér semlegesíti a savakat, ezáltal enyhíti a hányingert és a felfúvódást.- Egyél több tojást! Egy tojás a napi fehérje szükségleted közel 10%-át fedezi és tartalmazza mindazon fontos aminosavakat, melyek az izmok hatékony regenerálásának támogatásához kellenek. - Fogyassz cinkben gazdag ételeket, hogy erősítsd immunrendszeredet. Adj konzerv kagylót a tésztaszószhoz vagy szórj búzacsírát a reggeli müzlidre.- Nem csak a szemre jó. A répa és más narancs és sárga színű ételek jó hatással vannak a szemre és a futók gyorsaságára.- Segítsd a regenerációt magnézium bevitellel. Sok magnéziumot tartalmaznak a sötétzöld leveles zöldségek, minta spenót, római saláta vagy a spárga.

Back to Top

Közösségi oldalaink:




© 2019 Magyar Atlétikai Szövetség.
Minden jog fenntartva.