Hogyan adjuk át az ismereteket

Dr. Vágó Béla, Benczenleitner Ottó, Sáfár Sándor, dr. Keresztesi Katalin, Szalma László írása az atlétikai mozgásokra vonatkozó ismeretek és információk közvetítésének legfontosabb módszereiről - szakcikk

A  média térhódítása, a különböző oktatástechnikai eszközök és kommunikációs csatornák robbanásszerű elterjedése óhatatlanul kihatnak a sportmozgások és sportteljesítmények értékelésére és fejlesztési lehetőségeire. Edzéseken egyre többször kerül elő a fényképező, a telefon, mely már egyben mozgáselemzésre is alkalmas digitális képeket rögzít!

Örvendetes a technikai ilyen mérvű terjedése és a sportban történő térhódítása. Azonban mint minden éremnek, ennek az információs eszköznek is két oldala van: elcsépelt, ok nélküli alkalmazása céltalanná és okafogyottá teheti alkalmazásukat.

Kalapács - más szögből/iaafVideó kamerák a szakmai értekezleten-2009/ml

Jelenlegi cikkünk célja, hogy áttekintést adjunk az atlétikai mozgásokra vonatkozó ismeretek és információk közvetítésének legfontosabb módszereiről és azok felhasználhatóságát kiemelve tanácsot és információt adjunk alkalmazásuk általunk leghatékonyabbnak vélt lehetőségeiről.Írásunk ezen fejezeteiben átfogó képet kíván nyújtani a mozgástanulás bonyolult folyamatáról, ismertetve annak legalapvetőbb fokozatait és eszközeit a hatékony oktatási stratégia kialakítása szempontjából.

Következő cikkünkben térnénk rá konkrétan a különböző videó technikák és számítógépes „praktikák” bemutatására, abban a reményben, hogy hasznos ötleteket tudunk adni a hatékony edzői munka kialakításához.A szakcikk a mellékletben olvasható!

A teljes írás pdf.-ben

A légmunka sorozatfelvételen/iaaf

Back to Top

Közösségi oldalaink:




© 2022 Magyar Atlétikai Szövetség.
Minden jog fenntartva.